dimecres, 7 de maig del 2008

Sentir-se ben pagat


A vegades un es pot sentir ben pagat perquè el sou que rep és força generós. Altres perquè es troba voltat de gent que val molt la pena. Avui el motiu és ben diferent. Un rep agraïments no esperats, de persones no esperades que reconeixen una feina feta. Potser no s'hi està massa avesat. Però... desgranem-ho una mica. L'estiu passat un company em va embolicar en una activitat formativa. Es tractava d'un dels cursos de l'escola d'estiu d'iEARN Pangea. I el company en Ramon Barlam. Feia uns anys em va ensenyar en una altra activitat formativa, aquesta vegada ell com a formador i jo com alumne, un potent programa educatiu anomenat QUIA. Ara es tractava de posar la nostra experiència al servei de docents que hi estaven interessats. La cosa va anar bé, i la valoració dels nostres alumnes va ser molt generosa. La veritat és que ens havíem entès molt bé. És clar, la docència requereix repassar coses, fer proves, anar més a fons. I mentre estava en tot això i mentre esperava aportacions dels alumnes em vaig entretenir a fer una colla d'activitats que estaven orientades a ajudar a memoritzar les taules de multiplicar. Amb l'entorn d'un joc. El típic joc de la guerra de vaixells (barcos). Allò de A 4... aigua. I quan no es fa aigua enlloc de dir "tocat" es formula una multiplicació. Si no s'encerta no es dóna per tocat el vaixell. Total que en vaig quedar content. El vaig emmagatzemar per utilitzar-lo amb els meus alumnes. I per una d'aquelles coses va arribar a ser publicat una setmana al portal edu365.com, i al cap de quinze dies a l'Xtec, passant després a formar part del bloc d'activitats de matemàtiques de l'apartat escola oberta d'aquest mateix portal. Això va significar una bona empenta de visites a les taules. Em consta que patums del món pedagògic hi han fet enllaços recomanats. És el cas de la Carme Barba. L'eina que em va permetre de fer aquestes activitats porta, de forma interna, un comptador de visites. Alguna de les taules ha superat les 30.000 visites. No està gens malament. En total totes les taules porten a dia d'avui les 136.614 visites. Però a nivell personal encara m'ha aportat mès. La represa del contacte amb persones apreciades i que feia temps que no sabia res d'elles. És el cas de la mestra amb qui vaig compartir els primers anys d'experiència de treball. El contacte establert amb mestres que volien saber més de l'eina. I el més gratificant de tots. Fa unes poques setmanes vaig rebre un correu electrònic que transcric en part. Em dic Susana i sóc una mama d’una nena de 8 anys. El teu joc és fantàstic per jugar i aprendre les taules i, per això, et dono les gràcies per fer-nos als pares el treball una mica més fácil amb el ” totxo “de les taules. No em direu que no n'hi ha per sentir-se ben pagat!!!!

1 comentari:

5 cèntims ha dit...

Jordi,

Moltes vegades, com en aquest cas, els alumnes superen els professors. I això és un goig, de veure-ho! Aleshores, els professors passen a ser alumnes, com jo ho sóc ara mateix teu. Genial, l'activitat per aprendre a multiplicar !!!