diumenge, 7 de maig del 2006

5a. Jornada de Telemàtica a l'Escola

Ahir va tenir lloc a les Escoles Minguella (Badalona), la 5a. Jornada de Telemàtica a l'Escola.

Un nou encert de la FECC / APSEC.

Trobar el model ideal segur que costa. Però que un dissabte una bona colla de mestres facin cap a una jornada de formació té el seu mèrit. El dels assistents i el dels organitzadors. I fa creure en el futur d'aquesta nostra professió.

Pegues... segur que també, però en tot cas només no té cap defecte allò que no es fa.

La jornada començà amb una paraules de benvinguda i presentació per part de l'Enric Puig i l'Antoni Manyé.

A continuació va ser el torn de la Sessió Plenària, o divulgació de les activitats del Departament TIC: projectes telemàtics, cursos de formació, ... incloent un acord de col·laboració amb edebé
que pot tenir alguna punts la mar d'interessants.

Després d'un refrigeri fou el moment de les experiències. Es presentaven en diferents espais i jo vaig presentar els ponents en una d'elles:

  • Aprenentatge de la història des del present: ús de les TIC, per Joan Fons de l'escola Sant Ignasi – Sarrià. (Barcelona)

  • Projecte Atles: trobada d'alumnes a Las Leñas (Argentina), per Miquel Vallejo de l'escola Sant Joan Baptista (Barcelona – Barceloneta)

  • Xarxes tròfiques: per Ma. Antònia Llobet i Ricard Martín, de les Escoles Minguella (Badalona)

Va ser tot un privilegi presentar-los i gaudir de la seva experiència. Crec que també ho van viure així les persones assistents.


Tres experiències ben diferents, però amb molts punts en comú. Resum d'allò per què serveixen jornades com aquestes. Tota una lliçó d'aprenentatges significatius, d'il·lusió, de compartit materials. I el realisme que pas a pas es fa camí. I que alguns comencen, però poden servir d'exemple els qui encara no ho tenen gens clar. Però que després la gent no s'atura, i que anant sempre endavant es poden fer grans coses. I sempre en el mateix sentit, en mirar d'aconseguir els millors aprenentatges dels nostres alumnes.

Al final del matí correnpongué a la presentació de materials d'edebé. A destacar un model “portàtil” de pissarra digital interactiva.

Fa temps que en parlem, i qui en coneix alguna cosa ho veu com un bon recurs. Però veure com funciona, això engresca tothom.

Després d'un bon dinar, a la tarda el torn dels tallers. Repetits en dues franges perquè els assistents poguessin gaudir de dos d'ells.

Jo en presentava un: “projectes telemàtics”. Com a coordinador de projectes ja ho havia fet moltes vegades de presentar projectes. Aquest cop es volia una cosa diferent. Que algunes mestres que participen en projectes donessin en seu testimoni. I prèviament una presentació amb flash, amb la inestimable col·laboració de la Sara Dauder.

Les persones que val col·laborar foren l'Anna López de l'escola Mare de Déu de Roser (Barcelona), el Cristòfol Jiménez de l'escola Vedruna (Sallent), el Ricard Baillés de l'escola Sant Jaume de la FEP (l'Hospitalet de Llobregat) i la Rosa Vilaró de l'escola Casals – Gràcia (Manlleu).

A tots ells no només els he de donar les gràcies, ben sincerament, sinó que a més a més cal felicitar-los per la seva entrega. I per posar sobre la taula que els projectes han de tenir uns organitzadors i uns coordinadors, però que tot això no té sentit sense la implicació de mestres. Dels de les escoles. I que tots ho podem fer. Es van complementar amb un gran interès. I la prova n'és que en la segona sessió es van anar fent comentaris complementaris fent relació d'entre el què ells explicaven amb l'experiència que presentaven els altres.

En resum... una bona participació, gent nova en general, més jove potser. I per tant la taca d'oli que va fent el seu efecte.

Amb mi va venir l'Àngel Pons, aquest curs Cap d'Estudis de l'Escolania. I en va sortir tocant de peus a terra, però engrescat. Un altre objectiu assolit.

És per estar contents, no?